A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Sokáig lassabb volt a McLaren a Red Bullnál az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, az utolsó körök mégis nagy hajszát hoztak – több tényező állt a háttérben.
A Formula-1-es Emilia-romagnai Nagydíj nagy várakozásokkal indult vasárnap, de a verseny eleje csalódást okozott, mivel Verstappen folyamatosan növelte előnyét Norris-szal szemben. Norris kerekcseréje után Verstappen fokozatosan növelni tudta előnyét, ami a verseny kétharmadánál hét és fél másodperces különbséggel tetőzött.
Azonban a verseny vége felé Norris hirtelen felzárkózni kezdett Verstappenre, és úgy tűnt, hogy még akár csata is kialakulhat közöttük. A célban mért különbség azonban csak 0,725 másodperc volt, ami az utóbbi idők egyik legszorosabb befutója volt az F1-ben. Verstappen a verseny végére problémákkal küzdött a kemény abroncsokkal, amelyek teljesen kiestek az optimális tartományból, és még a pályahatárokkal is figyelnie kellett.
A Red Bull csapatfőnöke szerint Verstappennek úgy kellett mennie a végéig, mintha jégen vezetne, és az is hozzájárult a problémákhoz, hogy két szett kemény gumit spóroltak meg a futamra. Norris közelítése és Verstappen abroncsainak működési zavarai részben az abroncsok hőmérsékletétől függtek, valamint a pályára való kigurulás módszerétől és a gumik terhelésétől is.